Minnesota vakantie

intro - dag 1 - dag 2 - dag 3 - dag 4 - dag 5 - dag 6 - dag 7 - dag 8 - dag 9 - dag 10 - dag 11 - dag 12 - dag 13 - dag 14 - slot

→ Je bent nu in dag 8: zondag, 2012-07-22

Al de hele tijd was het ons opgevallen dat er ontzettend veel kerkjes waren in alle dorpen. Hoe beter de lokale cultuur leren kennen dan naar een lokale kerk te gaan? De Lutherse kerk -- uiteraard Luthers, bijna alle kerkjes zijn Luthers, ook omdat veel mensen hier oorspronkelijk uit Duitsland en Scandinavië komen -- organiseerde 's zomers buitendiensten in het park, dus dat leek ons wel wat. Het was dan ook een ontspannen ervaring.

De rest van de dag zou een wat deprimerende dag worden. Alle belangrijke, spannende en grote dingen hadden we nu al gedaan. Het was heel warm. We wilden naar het midden van Minnesota, maar daar was niet veel te doen, en de mensen waren er ook wat, tja, gesloten, ouderwets-Christelijk, saai misschien. De camping was een ramp. Op een stukje grasland waar we de auto moesten draaien reden we in een bijna niet zichtbare boomtak: blikschade. Kortom, alles zat tegen. En in de 40 graden van die dag daalde ons humeur tot onder het nulpunt.

Vanwege alle muggen, en omdat we misschien toch ergens wat langer wilden blijven, besloten we op zoek te gaan naar een goedkope tent. Immers, een tent hadden we niet mee kunnen nemen in het vliegtuig, en echt nodig was het ook niet i.v.m. onze goede bivakzakken en ons zeil, maar een tent zou misschien wat beschermen tegen de muggen e.d. We kwamen precies een minuut te laat aan bij de sport- en kampeerwinkel, nadat we een uur naar zo'n winkel hadden lopen te zoeken. Nee, geen goede dag.

We besloten terug te rijden naar waar we 's ochtends vandaan kwamen, maar onderweg op een parkeerplaats bleek onze auto te lekken. We gingen alles maar voor de zekerheid inpakken, om snel onze spullen mobiel te krijgen indien mogelijk, en werden flink te grazen genomen door de muggen. Daarna reden we dan toch maar door naar Duluth, om in ieder geval bij een wat grotere plaats te zijn, mocht het lek toch ernstig blijken. Bij de Rest Area nabij Duluth waren State Troopers (politie) nogal actief, er was iets aan de hand ofzo, dus zochten we toch maar een Rest Area verderop op. Weer een nacht in de auto.