Op de motor naar Denemarken

dag 1 - dag 2 - dag 3 - dag 4 - dag 5 - dag 6 - dag 7 - dag 8 - dag 9 - dag 10 - dag 11 - dag 12

→ Je bent nu in dag 8: zaterdag, 2009-08-22

De luxe camping waar we onze tent op hadden gezet, heeft één nadeel: het stikt er van de muggen. Je hebt echt stevig spul zoals Deet nodig om ze van je af te houden en dan nog: Mireille had best last van de muggenbulten die dagenlang bleven jeuken. Gelukkig zijn de muggen vooral ’s avonds en ’s ochtends actief en heb je er verder niet al te veel last van.

Deze dag zou een rustdag worden. We waren toch wel moe van het dagen achtereen veel op een motor zitten, alle nieuwe indrukken, Legoland, en het slechte weer. Het zonnetje scheen en we besloten naar het strand te wandelen. Toen we door het dorpje liepen, zagen we een supermarkt, waar we later op de dag boodschappen zouden kunnen doen. Langs en door de Duinen kwamen we aan bij het mooie rustige strand. Het water echter was koud en er leek ook een licht zuigende onderstroom te zijn. Evert deed zijn kleren uit en nam nog een duik; dat kan hij dan toch nooit laten. Ondertussen kwamen er veel donkere wolken de lucht bevolken en werd het weer tijd om terug te gaan naar de camping.

Ergens voor de camping hebben we nog even in het gras gelegen. Wat een mooie omgeving! Net voor de camping riep Mireille ineens: ‘pas op, een slang!’ Evert liep er gelukkig overheen zonder er op te stappen.

Op de camping een boterham gegeten bij de speelplaats. We hebben ook nog even op de grote springkussens gestaan en natuurlijk nog even gebruik gemaakt van de internetvoorziening om onze route verder te plannen en onze mail te lezen. Behalve dit serieuze werk hebben we op die computer ook nog een prachtige tekening gemaakt:

kindertekening

We gingen weer naar het dorp, om inkopen te doen voor het avondeten. Mireille had veel zin om een gezonde hap klaar te maken na de fast food maaltijd van gisteren. Behalve Deenstalige tijdschriften lag er ook heel wat Duitse lectuur. Wij, als toeristen, werden regelmatig in het Duits aangesproken. In dit deel van Denemarken komen kennelijk alleen Deense en Duitse toeristen. En weet je wat Duitsers hier zoeken? Lees dat zelf maar op onderstaande foto:

Wormen en maden voor Duitsers

Het was al donker en Evert wilde net zoals gisteren weer naar het zwembad. Na wat moeite lukte het hem om Mireille mee te krijgen. Het fijne aan het zwembad was toch ook wel het warme bubbelbad. Lekker warm worden in een verlicht warm bad, terwijl het om je heen al donker is. Daarna is het lekker slapen!